SEO Toolkit v2.0 Website Promotie Software - Trefwoord Onderzoek
Trefwoord Manager
De Trefwoord Manager bevat een zoekterm suggestie optie,
houdt een ‘basislijst’ bij met trefwoorden en zoekfrases voor uw SEO project.
Met de zoekterm suggestie optie kunt u gerelateerde trefwoorden vinden waar u
zich (nog) niet op richt.
Trefwoorden Bronnen
De Trefwoord Manager gebruikt drie belangrijke bronnen:
KD (Keyword Discovery):
De database van KeywordDiscovery bevat meer dan 32 miljard
zoekopdrachten bij meer dan 180 verschillende zoekmachines gedurende de laatste
12 maanden.
Google :
De Google Adwords suggestie tool. Adwords laat niet het aantal keer zien dat een bepaalde term
of frase gezocht is, maar geeft een rangschikking van populariteit. Het
trefwoord dat boven aan staat is dus het meest populaire gerelateerde
trefwoord. Dit maakt het lastig om de relatieve populariteit van verschillende
zoektermen te bepalen. U kunt bij Google Adwords kiezen voor bepaalde landen en
talen.
Yahoo:
De Yahoo Sitematch (Overture) zoekterm suggestie tool. Het
grote nadeel van deze tool is dat gelijke zoektermen gegroepeerd worden
weergegeven.
U kunt maximaal drie verschillende bronnen selecteren om
tegelijkertijd te doorzoeken, inclusief regionaal specifieke resultaten.
Daarnaast kunt u ook de gerelateerde zoektermen van Google en de
KeywordDiscovery spelling tool (met de meest voorkomende spelfouten van een
zoekwoord) selecteren.
Branche Trefwoorden
De Branche Trefwoorden tool geeft een lijst van veelvoorkomende zoektermen ingedeeld in categorieën.
Hiermee kunt u eenvoudig de top zoektermen bij een bepaalde branche of industrie bekijken. U kunt per zoekterm ook het zoekvolume en de populariteit van de term bekijken.
Trefwoord Dichtheid Analyse
Deze tool haalt alle trefwoorden en termen op van een webpagina en toont het aantal keer dat een bepaalde term voorkomt. Een handige optie om trefwoord onderzoek te doen en uw pagina te optimaliseren.
Seizoensgebonden Trends Grafiek
Deze tool toont het aantal keer dat een bepaalde zoekterm gezocht is gedurende de afgelopen 12 maanden.
Met deze gegevens kunt u:
- Seizoensgebonden trends ontdekken.
- Marketing campagnes plannen voor traditionele piekperiodes, zoals Valentijnsdag of Kerstmis.
- Het ideale moment bepalen om een marketing campagne te starten.
- Bezoekersaantallen voorspellen gedurende slappe tijden, zoals de zomervakantie.
Hieronder de Seizoensgebonden trendgrafiek voor het trefwoord “Valentines day crafts’. De grafiek laat zien dat deze term het meest gezocht wordt tussen januari en maart.
* Opmerking: U heeft een abonnement nodig bij Keyword Discovery om gebruik te kunnen maken van geavanceerde onderzoek opties. Bestel deze bij: http://www.keyworddiscovery.nl/
![]() |
Klik hier om SEO Toolkit te bestellen |