SEO Toolkit 2

SEO Toolkit v2.0 - Meta Editor Gebruiken


Om met een nieuwe URL te werken, selecteert u Meta Tags, klik vervolgens op het Invoegen menu en selecteer Nieuwe URL… U kunt ook met de rechtermuisknop klikken en Nieuwe URL selecteren uit het popup menu.

Entering a new URL

Om met een URL te werken die al voorkomt in SEO Toolkit, selecteert u Meta Tags, klik vervolgens op de URL en klik dan op de Bewerken knop.


Om informatie toe te voegen aan de Meta Tags, hoeft u alleen maar de betreffende velden in te vullen.

The standard meta tag fields

Pagina Titel

Vul hier de titel van de webpagina in. Deze zal getoond worden in de titelbalk van de browser en kan ook als de titel van de webpagina in de zoekmachine resultaten getoond worden.

Trefwoorden

Vul hier tussen de 6 en 12 relevante trefwoorden in, waarbij de belangrijkste als eerste genoemd worden. Gebruik een trefwoord niet meerdere keren, aangezien sommige (zoek)machines dit als Spam zullen aanmerken en uw site zullen negeren of verbannen.
Vul de trefwoorden in gescheiden door spaties of komma’s. Als u het CSV veld aanvinkt zullen er komma’s tussen de trefwoorden geplaatst worden, anders niet. In de meeste gevallen worden trefwoorden gescheiden door komma’s.

Omschrijving

Vul een korte omschrijving/samenvatting in van de webpagina, ofwel de inhoud en/of doel van de pagina. Deze tekst kan als zoekmachine resultaat getoond worden.

Uitgebreide Meta Tags

Vink het Uitgebreid veld aan om meer Meta Tag opties te bekijken. Niet alle (zoek)machines zullen al deze Meta Tags gebruiken.
De volgende Meta Tag opties zullen getoond worden in de Meta Editor:

Advanced meta tag fields

Copyright
Hier kunt u copyright tekst toevoegen aan de webpagina.

Auteur
De schrijver van de webpagina

Uitgever
De uitgever van de webpagina

Taal
De taal van de webpagina, maar een keuze uit het dropdown menu.

Charset
De character set die op de webpagina gebruikt wordt. Deze Tag wordt meestal gebruikt als de taal van de site anders is dan Engels. Maak een keuze uit het dropdown menu.

Distributie
Kies Lokaal of Wereldwijd uit het dropdown menu. Als uw site zich richt op de lokale markt (Nederland) dan kiest u voor Lokaal, anders Wereldwijd.

Rating
Kies de soort bezoekers voor uw website, kies voor Algemeen, Beperkt of Volwassen uit het dropdown menu.

Robots
De Robots Tag geeft aan hoe uw pagina geïndexeerd moet worden door de zoekmachine robot.

INDEX – Zegt de robot om de pagina te indexeren (standaard)

FOLLOW – Zegt de robot om alle links op de pagina te volgen (standaard)

NOFOLLOW – Zegt de robot om de links op de pagina niet te volgen, waardoor de gelinkte pagina’s niet geïndexeerd zullen worden.

NOINDEX – Zorgt er voor dat niets op de pagina geïndexeerd wordt

NOIMAGEINDEX – Zorgt er voor dat de afbeeldingen (images) op de pagina niet geïndexeerd worden

NOIMAGECLICK – Zorgt er voor dat er niet direct naar afbeeldingen gelinkt kan worden. Daarvoor in de plaats zal er alleen een link naar de pagina komen.

Let op: de meeste (zoek)machines negeren deze Meta Tag. Het robots.txt bestand zal gebruikt moeten worden in aanvulling op deze Meta Tag.

Opnieuw bezoeken na
Hiermee geeft u aan wanneer een webpagina opnieuw geïndexeerd moet worden. Als de inhoud van de pagina regelmatig verandert, zal deze vaker geïndexeerd moeten worden. Selecteer een periode uit het dropdown menu, of voer zelf het aantal dagen in.

Vervalt
Als de inhoud van een pagina na een bepaalde datum niet langer relevant of geldig is, kunt u hier een datum ingeven. Hiermee vertelt u de (zoek)machines dat de pagina na deze datum verwijderd mag worden uit de zoekmachine index.

Klik op de Wissen knop, om alle ingevulde informatie te verwijderen.