SEO Toolkit v2.0 - Gegevens Bekijken


Om de resultaten voor een bepaald domein te bekijken voert u de domeinnaam in en stelt u het gewenste aantal resultaten in, vervolgens klikt u op de Vinden knop. Voer business.com als domein in om een demonstratie van de werking van deze tool te zien.

The Competitive intelligence tool

Top referrers

Om de resultaten voor een bepaald domein te bekijken voert u de domeinnaam in en stelt u het gewenste aantal resultaten in, vervolgens klikt u op de Vinden knop. Voer business.com als domein in om een demonstratie van de werking van deze tool te zien.

Top referrers

De Top referrers kolom toont de websites die de meeste bezoekers naar het domein hebben gestuurd. Om een pagina te bekijken van een afzonderlijke referrer kunt u dubbelklikken op de naam, of klik met de rechter muisknop en selecteer Open uit het pop-up menu.

%
De % kolom laat het percentage zien van verwijzingen naar het domein.

Visueel
Deze kolom laat een grafische weergave zien van het percentage.

Datum
De datum kolom geeft de laatste keer aan dat er bezoek werd doorgestuurd.

Top zoektermen

Dit deel van het scherm laat de top zoektermen zien waarmee het domein gevonden is. Om te zien welke (zoek)machines bezoekers sturen voor een bepaald trefwoord, dubbelklikt u op het bewuste woord.

Search engines sending traffic for the keyword business directory

Om trefwoorden aan een project in de Trefwoorden Manager toe te voegen, klikt u met de rechtermuisknop en selecteer dan Kopieer uit het pop-up menu. Open vervolgens de Trefwoorden Manager en plak de trefwoorden in de projectfolder door met de rechtermuisknop op deze folder te klikken en Plakken te selecteren uit het pop-up menu.

%
De % kolom laat de zoektermen zien als percentage van het geheel.

Volume
De volume kolom laat een grafische weergave zien van het percentage.

Datum
Deze kolom laat de datum zien waarop de zoekterm voor het laatst is gebruikt.

In dit voorbeeld zijn de sites die de meeste bezoekers sturen (zoek)machines. Dat betekent dat u moet focussen op effectieve Zoekmachine Marketing om op succesvolle wijze met dit domein te kunnen concurreren. Google is in dit voorbeeld verantwoordelijk voor 46% van de bezoekers, het is dus raadzaam om te bekijken met welke zoektermen het bezoek naar het domein gestuurd is en of het domein betaalde advertentie heeft bij Google.

Het top zoektermen resultaat laat hier zien dat 58.33% van de bezoekers via MSN zijn gekomen met de zoekterm ‘business directory’. Dit kan komen doordat het bewuste domein een hogere organische positie heeft bij MSN, óf dat ze betalen voor opname bij MSN via Overture.